Je hebt een vraag? Wij gaan ons best doen hem zo goed mogelijk te beantwoorden!

Inhoud:

Algemeen

Spare Parts

Smokefire

ALGEMEEN

Hoe kan ik het beste contact opnemen?

Heb je de barbecue bij ons aangeschaft? Dan kan je contact met ons opnemen via onderstaande opties:

Voor vragen over onze store, reserveonderdelen, garantieverzoeken en algemene vragen:

  • Zorg ervoor dat je het aankoopbewijs en serienummer van de barbecue paraat heeft.
  • Maak eventueel foto’s van schade, mankementen en fouten.
  • Stuur je mail naar info@weberstore.nl.

Voor vragen over de website, online orders, nabestelde artikelen:

  • Zorg ervoor dat je het aankoopbewijs en serienummer van de barbecue paraat heeft.
  • Vergeet niet jouw ordernummer te vermelden als je deze hebt.
  • Maak eventueel foto’s van schade, mankementen en fouten.
  • Stuur je mail naar webshop@weberstore.nl.
  • Vergeet bij het aanmelden van herroepingen en retouren niet een ingevuld retourformulier bij uw retour te voegen.

Wil je liever een medewerker spreken? Dan zijn wij telefonisch bereikbaar tijdens openingstijden op 033 – 303 6536.

Heb je de barbecue niet bij ons gekocht?

Dan verwijzen we je door naar de Weber Dealer waar je de barbecue heeft aangeschaft.

Twijfel je, dan kan je ook contact opnemen met Weber Holland.

 

Ik heb mijn Barbecue niet bij de Weber Original Store aangeschaft. Kunnen jullie mij wel helpen?

Wat vervelend dat je problemen ervaart met je Weber Barbecue!

Wij zijn een Weber Dealer en niet Weber zelf. Als de barbecue elders is aangeschaft raden we altijd aan om contact op te nemen met die Weber Dealer om te kijken of ze je verder kunnen helpen. Voor verdere informatie over onze werkwijze verwijzen we je naar onze pagina over verzendingen en garantie.

Via deze link kom je op de contactpagina van Weber Holland. 

 

Wat is de levertijd van reserveonderdelen?

Er zijn een aantal factoren die invloed hebben op de levertijd van reserveonderdelen.

Als een reserveonderdeel op de website als ‘op voorraad’ staat is deze reeds op voorraad in ons magazijn. Deze artikelen kunnen alleen niet direct afgehaald worden in onze store in Amersfoort, tenzij besteld via een Click & Collect order.

Reserveonderdelen die staan op ‘nabestelling mogelijk’ zijn op dit moment niet bij ons op voorraad en kunnen besteld worden bij onze leverancier. De levertijd van nabestelde artikelen kan sterk wisselen. Dit heeft te maken met de voorraad in heel Nederland of elders in Europa. Soms moeten deze artikelen uit China of Amerika geleverd komen. Nabestelde producten kunnen geleverd worden binnen enkele dagen, enkele weken en in uitzonderlijke gevallen zelfs enkele maanden. Uiteraard versturen we je nabestelde artikelen direct zodra deze bij ons geleverd zijn.

Als onderdelen op ‘uitverkocht’ staan zijn deze of niet leverbaar, of zo slecht leverbaar dat wij deze niet binnen een redelijk tijdsbestek kunnen leveren. Daarom kunnen we deze tijdelijk op ‘uitverkocht’ zetten. Uiteraard kan je bij twijfel altijd contact met ons opnemen. We helpen je snel verder!

Bekijk voor meer informatie ook de algemene informatiepagina.

 

Het onderdeel dat ik nodig heb staat ‘op voorraad’. Kan ik deze meteen even komen ophalen in de store?

Helaas hebben wij de meeste Spare Parts niet op voorraad in onze store in Amersfoort, maar in ons magazijn. Dit komt omdat de hoeveelheid reserveonderdelen van Weber zo groot is dat wij hier simpelweg geen ruimte voor hebben.

Als producten op voorraad staan kunnen deze binnen enkele werkdagen opgehaald worden in de store via een Click & Collect bestelling, of thuisbezorgd worden als deze online besteld zijn.

 

Waarom hebben jullie niet alle reserveonderdelen op voorraad in de store?

Helaas hebben wij de meeste Spare Parts niet op voorraad in onze store in Amersfoort, maar in ons magazijn. Dit komt omdat de hoeveelheid reserveonderdelen van Weber zo groot is dat wij hier simpelweg geen ruimte voor hebben. Ook zijn sommige reserveonderdelen een stuk exotischer en moeten nabesteld worden bij onze leverancier alvorens we deze kunnen leveren.

Als producten op voorraad staan kunnen deze binnen enkele werkdagen opgehaald worden in de store via een Click & Collect bestelling, of thuisbezorgd worden als deze online besteld zijn. Bij nabestelde artikelen is de levertijd moeilijker in te schatten: dit kan enkele werkdagen duren, maar deze levertijd kan ook oplopen naar een paar weken. In uitzonderlijke gevallen kunnen nabestelde artikelen pas na een paar maanden geleverd worden.

Spare Parts

Welk reserveonderdeel heb ik nodig?

Weber heeft ontzettend veel reserveonderdelen, dus het kan allemaal een beetje overweldigend zijn. Op onze webshop hebben we onze selectie zo veel mogelijk verfijnd om je al een beetje op weg te kunnen helpen. Zorg ervoor dat je het model van je barbecue kent (Spirit, Genesis, Master-Touch etc.), en het liefste ook het productiejaar. Zo kan je in onze webshop de filters toepassen en zo zoeken naar het juiste onderdeel.

Als je het serienummer van de barbecue hebt kan je de explosietekeningen opvragen op Weber.com. Zo kan je precies zien uit welke onderdelen je barbecue bestaat en welk artikelnummer je nodig hebt. Kies hierbij wel het juiste model en regio, om te voorkomen dat je een verkeerde bestelling plaatst. Je vindt deze tool hier.

Twijfel je, of kom je er niet uit? Dan raden we altijd aan om contact met ons op te nemen. Wij helpen je zo goed mogelijk verder.

 

Het reserveonderdeel dat ik nodig heb staat op de website onder ‘nabestelling mogelijk.’ Wat houdt dat in?

Artikelen op onze website kunnen drie verschillende statussen hebben. ‘Op voorraad’, ‘Uitverkocht’ en ‘nabestelling mogelijk’. Artikelen die je met deze laatste status op de website bestelt zijn niet direct op voorraad, maar kunnen wij wel bestellen bij onze leverancier. De levertijd van nabestelde artikelen is wel langer dan je van ons gewend bent. Het verschilt per artikel hoe snel deze leverbaar kan zijn omdat artikelen slecht voorradig zijn, exotischer van aard of zelfs helemaal uit het buitenland moeten komen.

Bij nabestelde artikelen kunnen we soms nog wel een prognose geven over de levering. Hierbij raadplegen we de backorderlijst om je een indicatie te kunnen bieden. Houd er wel rekening mee dat deze prognoses onder voorbehoud zijn en hier geen rechten aan kunnen worden ontleend. Backorders kunnen altijd verschuiven en veranderen!

 

Het reserveonderdeel dat ik zoek is uitverkocht. Kan ik deze binnenkort weer bestellen?

Sommige reserveonderdelen op de Website zijn ontzettend slecht leverbaar bij onze leverancier. Hierdoor verschuift de prognose van levering steeds, wat frustrerend is voor ons maar zeker ook voor degene die de artikelen besteld heeft. Dit kan soms wel oplopen tot maanden wachttijd. Om deze reden hebben wij sommige artikelen niet meer beschikbaar gemaakt op de website. Als de situatie er beter uit ziet passen wij dit uiteraard aan.

Onze excuses voor eventueel ongemak!

Waarom is het productiejaar van mijn Weber barbecue belangrijk?

Met het productiejaar van de barbecue kunnen we sneller achterhalen welke reserveonderdelen passen op jouw barbecue. De maten van hetzelfde soort barbecue kunnen namelijk afwijken op basis van het jaar waarin deze geproduceerd is.

Het productiejaar van de barbecue is ook te achterhalen met het serienummer. Zo hoef je niet verder te zoeken.

 

Waarom is het serienummer van mijn Weber barbecue belangrijk?

Met het serienummer van je Weber barbecue kunnen wij achterhalen voor welke regio deze geproduceerd is, en of wij je verder kunnen helpen met de reserveonderdelen hiervoor. Met het serienummer kunnen namelijk de explosietekeningen opvragen waarin precies te zien is uit welke stukken je barbecue bestaat.

 

Waarom is het aankoopbewijs van mijn Weber barbecue belangrijk?

Het aankoopbewijs is jouw garantiebewijs. Hiermee kunnen we je verder helpen met met garantieverzoeken en andere mankementen aan barbecue’s die bij de Weber Original Store gekocht zijn.

Heb je een barbecue die niet bij ons aangeschaft is? Dan raden we aan om contact op te nemen met de Weber Dealer waar je deze hebt gekocht.

 

Wat is de levertijd van reserveonderdelen?

Er zijn een aantal factoren die invloed hebben op de levertijd van reserveonderdelen.

Als een reserveonderdeel op de website als ‘op voorraad’ staat is deze reeds op voorraad in ons magazijn. Deze artikelen kunnen alleen niet direct afgehaald worden in onze store in Amersfoort, tenzij besteld via een Click & Collect order.

Reserveonderdelen die staan op ‘nabestelling mogelijk’ zijn op dit moment niet bij ons op voorraad en kunnen besteld worden bij onze leverancier. De levertijd van nabestelde artikelen kan sterk wisselen. Dit heeft te maken met de populariteit, vraag en herkomst van het desbetreffende product. Vaak kan bij nabestelde artikelen gerekend worden op een levertijd van een paar weken, maar dit kan snel oplopen naar een langere levertijd. Wel versturen we nabestelde artikelen zo snel mogelijk als deze geleverd zijn in ons magazijn.

Als onderdelen op ‘uitverkocht’ staan zijn deze of niet leverbaar, of zo slecht leverbaar dat wij deze niet binnen een redelijk tijdsbestek kunnen leveren. Daarom kunnen we deze tijdelijk op ‘uitverkocht’ zetten. Uiteraard kan je bij twijfel altijd contact met ons opnemen. We helpen je snel verder!

Bekijk voor meer informatie ook de algemene informatiepagina.

 

Het onderdeel dat ik nodig heb staat ‘op voorraad’. Kan ik deze meteen even komen ophalen in de store?

Helaas hebben wij de meeste Spare Parts niet op voorraad in onze store in Amersfoort, maar in ons magazijn. Dit komt omdat de hoeveelheid reserveonderdelen van Weber zo groot is dat wij hier simpelweg geen ruimte voor hebben.

Als producten op voorraad staan kunnen deze binnen enkele werkdagen opgehaald worden in de store via een Click & Collect bestelling, of thuisbezorgd worden als deze online besteld zijn.

 

Waarom hebben jullie niet alle reserveonderdelen op voorraad in de store?

Helaas hebben wij de meeste Spare Parts niet op voorraad in onze store in Amersfoort, maar in ons magazijn. Dit komt omdat de hoeveelheid reserveonderdelen van Weber zo groot is dat wij hier simpelweg geen ruimte voor hebben. Ook zijn sommige reserveonderdelen een stuk exotischer en moeten nabesteld worden bij onze leverancier alvorens we deze kunnen leveren.

Als producten op voorraad staan kunnen deze binnen enkele werkdagen opgehaald worden in de store via een Click & Collect bestelling, of thuisbezorgd worden als deze online besteld zijn. Bij nabestelde artikelen is de levertijd onvoorspelbaar; dit kan oplopen tot 8 weken en soms zelfs langer.

 

Waar vind ik het serienummer van mijn barbecue?

Bij Weber barbecues is te zien in welk jaar deze geproduceerd is, voor welke regio en welke onderdelen hiervoor zijn gebruikt. Al deze informatie is terug te vinden in het serienummer.

Serienummers van Weber zijn een code bestaande uit 2 letters gevolgd door 7 cijfers. Denk hierbij aan bijvoorbeeld AA1234567.

Over het algemeen kan je het serienummer op de volgende locaties vinden. Lukt het niet om deze te vinden of heb je de informatie (bijvoorbeeld op een sticker) weggehaald? Dan adviseren we je contact met ons op te nemen voor de verdere afhandeling.

 

Houtskoolbarbecues: Aanwezig op de bovenste ventilatieschijf op de deksel. Het serienummer is gegraveerd, dus het kan even zoeken zijn om het serienummer te vinden. In het geval van een Performer of houtskoolbarbecue met frame (Bijvoorbeeld een Kamado) is het serienummer te vinden aan de achterkant van het frame.

Gasbarbecues: Op het frame geplakt. Het verschilt per model waar deze precies geplakt is. Dit kan aan de achterkant van het frame zijn of bijvoorbeeld binnenin het kastje, als je deze hebt. Soms is deze aan de zijkant van de ruimte voor accessoires geplakt.

Q-modellen: Meestal op de achterpoot geplakt van de barbecue zelf. Kijk hierbij dus niet meteen naar het frame.

Pulse: Geplaatst op de achterpoot van de barbecue zelf. Dit is dus niet op het onderstel.

SmokeFire: Te vinden aan de binnenkant van de deksel van het pelletreservoir. Bekijk als je deze niet kan vinden ook de onder- en achterkant van het pelletreservoir.

 

Het serienummer van jouw barbecue is ook aanwezig op de doos waarin je deze bij aanschaf hebt ontvangen. Bij registratie op Weber.com is het ook mogelijk om het serienummer en aankoopbewijs te koppelen en zo alle informatie binnen handbereik op je account te hebben.

 

Ik kan het reserveonderdeel dat ik nodig heb niet vinden op de website. Hoe kan dat?

Wil je hulp met het zoeken naar het juiste artikel? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag verder.

Als je een artikelnummer hebt gevonden of hebt ontvangen wat niet meteen te vinden is op de website kan het zijn dat deze nog niet te koop is gezet in onze webshop. Neem contact met ons op zodat we het artikel wat je nodig hebt kunnen toevoegen op de website. Zodra dit is gedaan krijg je van ons een link om het artikel te bestellen.

 

Vallen reserveonderdelen onder garantie?

Op Weber barbecues zit, afhankelijk van het model (Genesis, SmokeFire, Summit etc.), garantie tussen de 1 en 10 jaar. Deze garantie is niet altijd toepasbaar op alle onderdelen van de barbecue en zal dus per situatie bepaald moeten worden.

Let op: Garantiegevallen nemen wij alleen in behandeling als de barbecue in onze store of bij ons online is aangeschaft. Voor barbecues die niet bij de Weber Original Store zijn aangeschaft raden we aan contact op te nemen met de Dealer waar je de barbecue hebt gekocht.

 

Het reserveonderdeel wat ik nodig heb is heel klein. Kan ik deze los bestellen, of krijg ik er meteen allerlei andere onderdelen bij?

Dit is sterk afhankelijk van het onderdeel dat je wil bestellen! Vaak zijn reserveonderdelen los te verkrijgen, maar soms worden enkele delen gebundeld omdat deze alleen werken in combinatie met een ander onderdeel of omdat het een onderdeel is van een geheel (denk aan bijvoorbeeld aan een zijbrander).

Vaak zijn bij reserveonderdelen explosietekeningen bijgevoegd waarop te zien is of het bepaalde onderdeel apart of als een geheel geleverd wordt.

Neem bij twijfel altijd contact met ons op, dan kunnen we het voor je controleren.

 

Hoe kan ik mijn nieuwe reserveonderdelen monteren?

In de meeste gevallen zit er een handleiding bij het reserveonderdeel dat je besteld hebt. In sommige gevallen is dit niet zo en verwijzen we je door naar de handleiding die je bij je barbecue gekregen hebt.

Neem bij twijfel altijd contact met ons op. We helpen je dan verder.

SMOKEFIRE

cONSOLE nOTIFICATIES

LOW FUEL

De barbecue heeft bijna geen brandstof meer. Vul het pellet reservoir bij met onze speciale Weber pellets in een smaak die je lekker vindt.

COOK COMPLETE

Je bent klaar met je ingestelde grillsessie. Je kan er nu voor kiezen om verder te grillen met dezelfde temperatuur, de temperatuur aan de passen, of de barbecue uit te zetten en de afsluitprocedure te starten.

 

IMPROPER SHUTDOWN

De barbecue is niet op de juiste manier uitgezet.

REPLACE GLOW PLUG

  1. De SmokeFire begint automatisch aan zijn afsluitprocedure als deze na de kooksessie nog heet is. Open de deksel van de barbecue en wacht tot de afsluitprocedure volledig is afgerond. Ook moet de grill helemaal afgekoeld zijn voor je verder kan naar de volgende stap. Haal de stekker niet uit het stopcontact en zet de SmokeFire niet uit tijdens de afsluitprocedure.
  2. Zet de SmokeFire uit en haal de stekker uit het stopcontact zodra de afsluitprocedure volledig is afgerond.
  3. Verwijder de roosters, Flavorisers, Heat Diffuser en Heat Baffle uit de barbecue.
  4. Maak de gehele Cook Box en branderpot schoon en schraap alle as en rommel naar het opvangsysteem onderin de barbecue. Zorg ervoor dat je pas gaat schoonmaken als alle as en resten volledig gedoofd zijn.
  5. Haal de opvanglade uit de barbecue en maak deze helemaal schoon. Vervang eventueel het aluminium opvangbakje en plaats de lade terug in de barbecue.
  6. Plaats de Heat Baffle, Heat Diffuser, Flavorisers en roosters terug in de Cook Box.
  7. Sluit de SmokeFire weer aan met de stroomkabel en begin een grillsessie. Dit zal ervoor zorgen dat de barbecue een analyse maakt en eventuele problemen kan diagnosticeren.

GRILL WILL NOT POWER ON

  1. Controleer of de stroomtoevoer goed is aangesloten aan de SmokeFire en de stekker in het stopcontact zit.
  2. Het kan zijn dat de stoppen zijn doorgeslagen. Controleer of dit het geval is.
  3. Neem contact met ons op als het probleem niet verholpen is.

Dit kan betekenen dat de gloeiplug binnenkort kapot kan gaan. Je kan ervoor kiezen om deze te vervangen, maar je kan ook de huidige blijven gebruiken.

Wel vervangen:

  • Open de deksel van de barbecue en zet deze helemaal uit door de afsluitprocedure te starten. Dit kan via de console op de barbecue zelf door de knop een langere tijd ingedrukt te houden of door het menu door te klikken. Laat de barbecue de afsluitprocedure volledig afronden en haal de stekker niet uit het stopcontact.
  • Als de afsluitprocedure volledig is afgerond en de barbecue is afgekoeld zet je deze uit en haal je de stekker uit het stopcontact.

  • Open de deksel van de barbecue en verwijder de roosters, Flavoriser bars, Heat Diffuser en Heat Baffle uit de Cook Box.

  • Verwijder nu het achterpaneel van de SmokeFire door de vier bijbehorende schroeven los te maken en te verwijderen.

  • Ontkoppel de bedrading van de gloeiplug door de snelle verbinding en het plastic element van elkaar los te halen. De gloeiplug en bijbehorende houder zijn nu losgekoppeld.

  • Verwijder nu voorzichtig de gloeiplug assemblage door de schroef die het geheel vasthoudt los te maken en het geheel daarna voorzichtig uit de barbecue te halen.

  • Verwijder de gloeiplug nu voorzichtig door deze eruit te trekken.

  • Installeer de nieuwe gloeiplug door deze stevig in de houder te plaatsen. Controleer of de gloeiplug volledig in de houder is geduwd en de aardedraad de gloeiplug raakt.

  • Plaats nu het geheel weer terug in de barbecue en bevestig deze met de bijbehorende schroef. Zorg ervoor dat de gloeiplug goed geïnstalleerd is door te controleren dat deze goed zichtbaar is vanuit de brandpot in de Cook Box. Ook moet deze onderin door het rooster van de pellets gaan zodat deze goed zal werken. Gebruik de afbeeldingen als referentiemateriaal.

  • Sluit nu de stroomverbinding weer aan door het plastic koppelstuk aan te sluiten met de bedrading in de SmokeFire.
  • Maak het achterpaneel vast met behulp van de vier schroeven.
  • Plaats nu de Heat Baffle, Heat Diffuser, Flavorizer bars en roosters terug in de Cook Box.
  • Sluit de SmokeFire weer aan door de stekker aan de sluiten onder het pellet reservoir en het uiteinde in een stopcontact te steken.
  • Zet de barbecue aan en reset de gloeiplug via de instellingen op de console.

Niet vervangen: Je kan de barbecue blijven gebruiken. De notificatie kan weggeklikt worden, maar deze zal wel in de achtergrond in het systeem blijven staan.

foutcodes

Error code E1: Auger Jam

In dit geval is een verstopping in het toevoerelement ontdekt. De grill zal proberen om deze verstopping op de lossen.

Om de E1 code te verhelpen raden we aan de volgende stappen te ondernemen:

  • Laat de SmokeFire de volledige afsluitprocedure afmaken en wacht daarna tot deze helemaal is afgekoeld. Haal de stekker uit het stopcontact.
  • Verwijder de roosters, Flavorizer Bars, Heat Diffuser en de Heat Baffle (het bakje met de vier pootjes) uit de barbecue.

 

 

  • Gebruik een Philips schroevendraaier en verwijder de pelletschuiver van de vuurpot. Doe vervolgens de deksel van de SmokeFire weer dicht.

  • Plaats een grote emmer of bak onder het pellet reservoir. Deze heb je straks nodig om alle pellets op te vangen.
  • Schuif het deurtje aan de achterkant van de SmokeFire naar buiten om alle pellets in de SmokeFire in de container die op de grond staat te laten vallen. Let op: Het schuifje ziet er iets anders uit bij de SmokeFire STEALTH, maar werkt hetzelfde.

  • Om bij de motor van je SmokeFire te kunnen is een paneel aan de achterkant te vinden. Verwijder deze door de vier schroeven los te maken.

  • Ontkoppel de connectie met de motor door het plastic clipje met de kabels in te drukken en er voorzichtig uit te halen. Dit is de snelle ontkoppeling.

  • Maak nu de schroeven die de boor en motor vasthouden los. Maak vervolgens voorzichtig dit hele element los door deze voorzichtig heen en weer te wrikken. Onthoud goed in welke richting de motor zit om deze later correct terug te kunnen plaatsen.

(Gen 1 model)

(STEALTH-model)

  • Alleen voor 1ste Generatie: Verwijder de boortube door eerst de vier schroeven te verwijderen en daarna de koker van de boor en motor te verwijderen.

  • Maak vervolgens de motor en het boorelement schoon door alle pellets en eventuele andere rommel te verwijderen. Dit kan de reden zijn dat je SmokeFire deze foutcode heeft weergegeven.
  • Voor je de SmokeFire weer in elkaar zit is het belangrijk om de controleren of het schaarvormige pinnetje nog heel is. Beide uiteindes van deze pin moeten volledig vastzitten en zichtbaar zijn. Mocht deze beschadigd zijn raden we aan contact met ons op te nemen alvorens je de barbecue weer in elkaar zet.

(Gen 1 model)

(STEALTH-model)

  • Volg de bovenstaande stappen in tegenovergestelde richting om de barbecue weer in elkaar te zetten. Controleer goed dat alle schroeven aanwezig zijn en vastzitten.
  • Vul na het assembleren van de barbecue het pellet reservoir met Weber pellets naar keuze.
  • Open de deksel van de SmokeFire en plaats de pellet schuiver terug in de barbecue.
  • Plaats de Heat Baffle, Heat Diffuser, Flavorizer Bars en roosters terug in de Cook box van de barbecue.
  • Steek nu de stekker terug in het stopcontact. Zet de SmokeFire aan en begin met een kooksessie om de computer een probleemanalyse te laten uitvoeren. Als de E1 foutmelding nu nog niet is opgelost raden we aan om contact met ons op te nemen.

Error code E2: Fan Error

In dit geval is er iets mis met de ventilator in je SmokeFire. De grill zal nu automatisch de afsluitprocedure beginnen als deze te heet is. Je kan eventueel de deksel van de SmokeFire openzetten. Wacht tot de volledige afsluitprocedure is afgerond en de grill volledig is afgekoeld voor je de aanbevolen stappen doorloopt.

LET OP: zet de SmokeFire nooit uit als deze de afsluitprocedure aan het uitvoeren is. Haal ook niet de stekker uit het stopcontact.

Met de volgende stappen controleer je de elektrische aansluiting van de ventilator. Mocht deze alsnog niet werken na controle raden we aan contact met ons op te nemen.

  • Als de afsluitprocedure van de barbecue volledig is doorlopen en de barbecue compleet is afgekoeld zet je deze uit en haal je de stekker uit het stopcontact.

  • Haal aan de achterkant van de SmokeFire het achter paneel los door de vier schroeven los te halen en te verwijderen.

  • Controleer of de elektronische aansluiting tot de ventilator goed is aangesloten. Deze zou goed aan moeten sluiten.

  • Plaats het achter paneel terug op de barbecue en bevestig de vier schroeven.
  • Steek de stekker in het stopcontact en zet de barbecue aan. Begin vervolgens een kooksessie om de barbecue een probleemanalyse te laten uitvoeren.
  • Mocht de E2 foutmelding aanhouden raden we aan contact met ons op te nemen.

Error Code E3: Grill Flame is Out

Als er geen vlam meer kan vormen in de SmokeFire zal deze automatisch de afsluitprocedure uitvoeren. Zet de deksel van de SmokeFire open en wacht tot deze procedure volledig is doorlopen en de barbecue is afgekoeld.

LET OP: zet de SmokeFire nooit uit als deze de afsluitprocedure aan het uitvoeren is. Haal ook niet de stekker uit het stopcontact.

Met de volgende stappen kan je controleren en mogelijk oplossen waarom er geen vlam meer uit de SmokeFire komt.

  • Zodra de SmokeFire de afsluitprocedure heeft afgerond en volledig is afgekoeld zet je de barbecue uit. Haal ook de stekker uit het stopcontact.
  • Verwijder de roosters, Flavorizer Bars, Heat Diffuser en Heat Baffle (het bakje met de vier poten) uit de Cook box.

  • Maak de gehele Cook Box en de brandpot schoon van as en rommel door gebruik te maken van een schoonmaakborstel of schraper. Werk al het vuil naar het opvangsysteem. Controleer wel eerst of al het afval helemaal gedoofd is.

  • Plaats een emmer of opvangbak onder het pellet reservoir van je SmokeFire. Hier komen straks al je pellets in terecht.
  • Schuif het deurtje aan de achterkant van de SmokeFire naar buiten om alle pellets in de SmokeFire in de container op de grond te laten vallen. Let op: Het schuifje ziet er iets anders uit bij de SmokeFire STEALTH, maar werkt hetzelfde.
  • Haal aan de achterkant van je SmokeFire het paneel los door de vier bijbehorende schroeven los te maken.

  • Koppel de verbinding met de motor los door het clipje vast te pakken en deze los te halen. Dit is de Snelle Ontkoppelingsaansluiting.

  • Verwijder vervolgens de gehele motor en het boorelement door de bijbehorende schroeven los te maken en het geheel vervolgens voorzichtig los te wrikken. Onthoud goed op welke manier de motor oorspronkelijk geassembleerd is: dit is belangrijk als de barbecue weer in elkaar gezet moet worden.

  • Maak het boorelement en de motor schoon door alle pellets en overige rommel te verwijderen. Dit heeft mogelijk een opstopping veroorzaakt. Let op: Bij een SmokeFire 1st Gen is een aanvullende buis over het boorelement geplaatst. Deze is los te halen door de vier bijbehorende schroeven te verwijderen.
  • Voor je de SmokeFire weer in elkaar zit is het belangrijk om de controleren of het schaarvormige pinnetje nog heel is. Beide uiteindes van deze pin moeten volledig vastzitten en zichtbaar zijn. Mocht deze beschadigd zijn raden we aan contact met ons op te nemen alvorens je de barbecue weer in elkaar zet.

(Gen 1 model)

(STEALTH-model)

  • Zet de barbecue weer in elkaar. Controleer of je het boorelement en de motor in de correcte oriëntatie zet voor je deze weer vastmaakt.
  • Plaats nu de Heat Baffle, Heat Diffuser, Flavorizer Bars en de roosters terug in de Cook box.
  • Verwijder alle as en vettige resten uit het opvangsysteem en maak dit systeem vervolgens helemaal schoon. Vervang eventueel het opvangbakje indien nodig en plaats de lade terug in de SmokeFire.

  • Plaats de schuif onder het pellet reservoir terug in de barbecue. Vul vervolgens het pellet reservoir met je favoriete pellets.
  • Steek de stekker weer in het stopcontact en zet de barbecue aan. Begin een kooksessie om ervoor te zorgen dat de barbecue een analyse uitvoert. Als de E3 code niet opgelost is en blijft verschijnen raden we aan contact met ons op te nemen.

Error Code E4: Communication Failure/Controller is no longer communicating

De SmokeFire schakelt automatisch de afsluitprocedure in als de barbecue nog heet is. Open het deksel van de grill en wacht tot de afsluitprocedure geheel is afgerond. De barbecue moet compleet afgekoeld zijn.

LET OP: zet de SmokeFire nooit uit als deze de afsluitprocedure aan het uitvoeren is. Haal ook niet de stekker uit het stopcontact.

  • Zet de barbecue uit en haal de stekker uit het stopcontact zodra de afsluitprocedure is afgerond.
  • Wacht minimaal een minuut en steek de stekker dan weer in het stopcontact. Zet de barbecue aan en begin een kooksessie.
  • Neem contact met ons op als het probleem niet verholpen is.

Error Code E5 – Grill is Too Hot

De SmokeFire schakelt automatisch de afsluitprocedure in als de barbecue nog heet is. Open het deksel van de grill en wacht tot de afsluitprocedure geheel is afgerond. De barbecue moet compleet afgekoeld zijn.

LET OP: zet de SmokeFire nooit uit als deze de afsluitprocedure aan het uitvoeren is. Haal ook niet de stekker uit het stopcontact.

 

  • Zodra de SmokeFire de afsluitprocedure heeft afgerond en volledig is afgekoeld zet je de barbecue uit. Haal ook de stekker uit het stopcontact.
  • Verwijder de roosters, Flavorizer Bars, Heat Diffuser en Heat Baffle (het bakje met de vier poten) uit de Cook box.
  • Maak de gehele Cook Box en de brandpot schoon van as en rommel door gebruik te maken van een schoonmaakborstel of schraper. Werk al het vuil naar het opvangsysteem. Controleer wel eerst of al het afval helemaal gedoofd is.

  • Plaats de Heat Baffle, Heat Diffuser, Flavorizer Bars en de roosters terug in de Cook box van de barbecue.
  • Verwijder alle as en vetresten uit het opvangsysteem en maak dit systeem vervolgens helemaal schoon. Vervang eventueel het opvangbakje indien nodig en plaats de lade terug in je SmokeFire. Zet de barbecue weer aan en begin je kooksessie.

Error Code E6: Start Up Failure

De SmokeFire schakelt automatisch de afsluitprocedure in als de barbecue nog heet is. Open het deksel van de grill en wacht tot de afsluitprocedure geheel is afgerond. De barbecue moet compleet afgekoeld zijn.

LET OP: zet de SmokeFire nooit uit als deze de afsluitprocedure aan het uitvoeren is. Haal ook niet de stekker uit het stopcontact.

 

  • Zodra de SmokeFire de afsluitprocedure heeft afgerond en volledig is afgekoeld zet je de barbecue uit. Haal ook de stekker uit het stopcontact.
  • Verwijder de roosters, Flavorizer Bars, Heat Diffuser en Heat Baffle (het bakje met de vier poten) uit de Cook box. Inspecteer ook de kwaliteit en staat van de pellets.

  • Verwijder alle as en vetresten uit het opvangsysteem en maak dit systeem vervolgens helemaal schoon. Vervang eventueel het opvangbakje indien nodig en plaats de lade terug in je SmokeFire.

  • Steek de stekker weer in het stopcontact en zet de barbecue aan.
  • Druk de draaiknop op de console van de computer in en draai deze tot de temperatuur ingesteld staat op 200 Graden Celsius.
  • Controleer tijdens het verhitten van de barbecue of de gloeiplug heet wordt. De gloeiplug is te vinden aan de onderkant van de Cook box en wordt zichtbaar rood en gloeiend als deze correct verhit. Raak de gloeiplug nooit aan.
  • Indien de Gloeiplug werkt: Plaats de Heat Baffle, Heat Diffuser, Flavorizer Bars en de roosters terug in de Cook box van de barbecue.
  • Indien de Gloeiplug niet werkt: De barbecue zal niet aangaan en ook niet verhitten. Zet de grill uit door de ronde knop op de console ingedrukt te houden. Neem contact met ons op voor verdere afhandeling.

Error Code E7 – Motor Failure

De SmokeFire schakelt automatisch de afsluitprocedure in als de barbecue nog heet is. Open het deksel van de grill en wacht tot de afsluitprocedure geheel is afgerond. De barbecue moet compleet afgekoeld zijn.

LET OP: zet de SmokeFire nooit uit als deze de afsluitprocedure aan het uitvoeren is. Haal ook niet de stekker uit het stopcontact.

Met de volgende instructies is te controleren of de elektrische aansluiting van de motor nog goed is. Als de motor alsnog niet werkt na deze controle raden we aan contact met ons op te nemen.

Voor het verhelpen van de E7 Foutmelding raden we aan de volgende stappen te volgen:

 

  • Zet de barbecue uit en haal de stekker uit het stopcontact zodra de afsluitprocedure is afgerond.

  • Haal aan de achterkant van je SmokeFire het paneel los door de vier bijbehorende schroeven los te maken.

  • Controleer de aansluiting van de motor. De kabels en het bijbehorende aanhechtingsstuk horen goed aangesloten zijn op de motor zelf.

  • Plaats het panel weer terug op de SmokeFire en bevestig deze met de vier schroeven.

  • Steek de stekker van de SmokeFire weer in het stopcontact, begin een kooksessie en laat de barbecue het analyseproces doorlopen.
  • Als de E7 foutmelding niet is opgelost raden we aan contact met ons op te nemen.

Error Code E8 – Thermocouple Error

De SmokeFire schakelt automatisch de afsluitprocedure in als de barbecue nog heet is. Open het deksel van de grill en wacht tot de afsluitprocedure geheel is afgerond. De barbecue moet compleet afgekoeld zijn.

LET OP: zet de SmokeFire nooit uit als deze de afsluitprocedure aan het uitvoeren is. Haal ook niet de stekker uit het stopcontact.

Neem in dit geval contact met ons op om deze foutmelding te kunnen verhelpen.

Error Code E9 – Fuel Sensor Error

De SmokeFire schakelt automatisch de afsluitprocedure in als de barbecue nog heet is. Open het deksel van de grill en wacht tot de afsluitprocedure geheel is afgerond. De barbecue moet compleet afgekoeld zijn.

LET OP: zet de SmokeFire nooit uit als deze de afsluitprocedure aan het uitvoeren is. Haal ook niet de stekker uit het stopcontact.

Met onderstaande stappen is te controleren of de brandstofmeter nog goed werkt. Indien deze na het schoonmaken nog steeds niet werkt en dezelfde foutmelding geeft raden we aan contact op te nemen.

  • Wacht tot de afsluitprocedure van de SmokeFire volledig is afgerond en de grill is afgekoeld. Plaats nu een opvangbak of emmer onder het pellet reservoir van de grill.

  • Verwijder de schuifklep van het pellet reservoir door deze aan de onderkant vast te pakken en naar buiten te schuiven. De pellets zullen nu naar beneden vallen in de opvangbak die geplaatst is.

  • De brandstofsensor is nu zichtbaar. Maak deze schoon met een droge, schone doek of een stuk keukenpapier.

  • Plaats de schuifklep van het pellet reservoir terug in de barbecue en vul het reservoir vervolgens weer met je favoriete pellets.
  • Zet de grill aan en begin een nieuwe kooksessie. Dit start ook automatisch het analyseproces van de barbecue.
  • Neem indien de foutmelding niet is opgelost contact met ons op.

sOFTWARE & fIRMWARE UPDATES

Hoe kan ik mijn Software updaten?

Controleer eerst of je de meest recente versie van de Weber Connect app hebt. Op deze pagina is te zien wat de laatste versie van de Weber Connect app is.

Koppel je SmokeFire door middel van Bluetooth. Zodra dit gedaan is zal de software in de app automatisch updaten. Geef hier ongeveer 25 minuten de tijd voor. We raden aan uw telefoon gedurende dit proces op de zijtafel te laten liggen zodat de verbinding het sterkst blijft.

Zodra de Software up-to-date is zal de Firmware automatisch ook beginnen met updaten. Dit zal een aanvullende 15 minuten duren.

Hoe update ik de Firmware van mijn SmokeFire en Weber Connect?

Het is ontzettend belangrijk om regelmatig te controleren of alles nog up-to-date is in de app, Weber Connect console en de SmokeFire zelf om een optimale werking te kunnen garanderen.

  • Steek de stekker van de SmokeFire in het stopcontact.
  • Zet de SmokeFire aan.
  • Controleer of je de meest recente versie van de Weber Connect app geïnstalleerd hebt en de Software in de SmokeFire ook de meest recente versie heeft. Op deze pagina is te zien wat de laatste versie is.

  • Let op: De SmokeFire zal geen updates downloaden als deze enkel verbonden is met WiFi. De Weber Connect app moet verbonden zijn met Bluetooth.

  • Houd uw Smartphone minimaal 15 minuten binnen bereik van de SmokeFire en de SmokeFire console. Voor maximaal bereik is het het handigste om deze op de zijtafel neer te leggen.
  • Tijdens een update komen er geen verdere aanwijzingen of instructies op het scherm of op de app. Deze vindt namelijk plaats op de achtergrond. Zet de app niet uit en schakel de telefoon niet uit tijdens dit proces.
  • Zet na 15 minuten de barbecue uit door via de ‘Grill Settings’ op de console de afsluitprocedure aan te zetten. De SmokeFire geeft zelf aan wanneer het veilig is om deze helemaal uit te zetten. Zet hierbij de schakelaar ook uit. Zodra de barbecue helemaal uit is gegaan zet je deze opnieuw aan om de update te laten kalibreren met de console.
  • Controleer of de update overeenkomt met de huidige versie door te kijken op het ‘About’ scherm. Het kan een minuutje duren voor dit zichtbaar is.

 

 

Wat is het verschil tussen een Grill Firmware update en een app update?

Een Grill Firmware update is een speciaal soort software update die direct invloed heeft op de capaciteiten en mogelijkheden van de SmokeFire. Denk hierbij aan verbeteringen in prestaties en zelfs hele nieuwe functies in de grill.

Een app update is gericht op de Weber Connect en haar eigenschappen, zoals een nieuw uiterlijk of design, nieuwe mogelijkheden en opties, en informatie en inhoud die belangrijk is om in de app te vermelden.

Moet ik nog iets doen om een update van mijn SmokeFire af te ronden?

De laatste stap van een Firmware update van je SmokeFire pellet grill is deze correct af te sluiten. Dit kan via de console of via de Weber Connect app. Zodra de grill een melding geeft dat de afsluitprocedure correct is afgerond kan je deze helemaal uitzetten. De installatie van de nieuwe Firmware is klaar als je je grill de eerstvolgende keer weer aanzet.

Hoe weet ik wanneer de update klaar is?

iOS gebruikers kunnen de status van de update zien in de Weber Connect app. Ga hiervoor naar SmokeFire > Software Version.

Bij gebruik van een Android zullen updates onzichtbaar en op de achtergrond uitgevoerd worden. Zorg ervoor dat de Smartphone gekoppeld is met Bluetooth en geef de download ongeveer 15 minuten om te kunnen voltooien.

Kan ik mijn Smokefire gebruiken tijdens een update?

Ja, je kan de SmokeFire gebruiken tijdens een update. De Weber Connect app geeft automatisch bericht wanneer nieuwe updates beschikbaar zijn. Wel is het belangrijk er rekening mee te houden dat de SmokeFire volledig uit en weer aangezet moet worden op de gedownloade updates toe te passen.

Houd er rekening mee dat updates alleen gedownload kunnen worden als uw Smartphone gekoppeld is via Bluetooth.

Hoe kan ik controleren welke versie van de Weber Connect app ik heb?

Op deze pagina is te zien wat de laatste versie van de Weber Connect app is. Zorg ervoor dat deze overeenkomt met de app versie op je telefoon.

Wat als de verbinding met mijn SmokeFire midden in een update verbroken wordt?

Als je verbinding met BlueTooth tijdens een Firmware update verbroken wordt zal je je SmokeFire opnieuw moeten koppelen aan de Weber Connect App. Deze koppeling moet ook wederom via Bluetooth gebeuren. Het zal ongeveer 15 minuten duren om een Firmware update uit te laten voeren als de koppeling gelukt is. We raden aan je Smartphone op de zijtafel van de SmokeFire te laten gedurende de update zodat de verbinding optimaal blijft.

 

Probleemoplossingen

Wat is de oorzaak van opvlammen en uitbranden in een SmokeFire?

We hebben wel eens een situatie voorbij zien komen waarbij een gebruiker van de SmokeFire hevige vlammen in de barbecue aantrof. In deze situatie is het volgende gebeurd:

  • De barbecue is op een hoge temperatuur ingesteld en is na een uur opeens sterk in temperatuur gedaald, zonder dat dit aangepast was door de gebruiker.
  • De gebruiker heeft de stekker uit het stopcontact gehaald om de barbecue even snel af te laten koelen.
  • Hierna is de barbecue weer aangezet op een hogere temperatuur dan voorheen, waarna er een heftige hoeveelheid rook door de barbecue werd geproduceerd.
  • Er was een soort ontploffing te horen, gevolgd door een aantal vlammen onder het rooster.
  • De gebruiker heeft hierna de barbecue uitgezet en grondig schoongemaakt.
  • Bij het opnieuw opstarten van de SmokeFire waren de vlammen weg en kwamen ook niet meer terug.
  • Om het zekere voor het onzekere te nemen heeft de gebruiker de gloeiplug vervangen, maar ontdekte hierbij dat deze helemaal doorgesmolten en uitgebrand is. Er wordt gedacht dat de gloeiplug dus de reden is voor het opvlammen en vervolgens uitbranden in de barbecue.

Wat is hier nou misgegaan?

Laten we vooropstellen dat gloeiplugs absoluut geen opvlammen of uitbranders kunnen veroorzaken. De functie van de Gloeiplug is om het vuur aan het begin te starten, waarna deze weer uitgaat en de ventilatoren en de pellettoevoer het vuur gaande houden. De gloeiplug gaat alleen weer aan als het nodig is om het vuur weer op gang te krijgen. Als er ruimte ontstaat tussen te pellets en deze stort in nadat de gloeiplug zijn werk gedaan heeft zal de SmokeFire alsnog pellets blijven toevoeren naar de vuurpot in het midden van de barbecue. Het resultaat is een boel rook en veel te veel pellets die in één keer aangestoken worden. Dan hoor je die harde plof. Het probleem ligt hier dus in de pellettoevoer.

Wat kan je doen?

De invalshoek van een EX6 SmokeFire is iets scherper dan een EX4. Als je merkt dat de temperatuur in de barbecue zonder reden opeens sterk vermindert helpt het al een hoop om de pellets even door de husselen zodat deze makkelijker door de toevoer zullen vallen. Het is sowieso aan te raden om dit regelmatig te doen om problemen te voorkomen. Ook is de kwaliteit van de pellets die je gebruikt erg belangrijk. Je wil dat ze van een kwalitatief hoog merk zijn, zoals Weber!

Hoe kan ik de gloeiplug vervangen in mijn SmokeFire?

Door de volgende stappen te volgen kan je de gloeiplug veilig vervangen.

  • Open de deksel van de barbecue en zet deze helemaal uit door de afsluitprocedure te starten. Dit kan via de console op de barbecue zelf door de knop een langere tijd ingedrukt te houden of door het menu door te klikken. Laat de barbecue de afsluitprocedure volledig afronden en haal de stekker niet uit het stopcontact.
  • Als de afsluitprocedure volledig is afgerond en de barbecue is afgekoeld zet je deze uit en haal je de stekker uit het stopcontact.

  • Open de deksel van de barbecue en verwijder de roosters, Flavoriser bars, Heat Diffuser en Heat Baffle uit de Cook Box.

  • Verwijder nu het achterpaneel van de SmokeFire door de vier bijbehorende schroeven los te maken en te verwijderen.

  • Ontkoppel de bedrading van de gloeiplug door de snelle verbinding en het plastic element van elkaar los te halen. De gloeiplug en bijbehorende houder zijn nu losgekoppeld.

  • Verwijder nu voorzichtig de gloeiplug assemblage door de schroef die het geheel vasthoudt los te maken en het geheel daarna voorzichtig uit de barbecue te halen.

  • Verwijder de gloeiplug nu voorzichtig door deze eruit te trekken.

  • Installeer de nieuwe gloeiplug door deze stevig in de houder te plaatsen. Controleer of de gloeiplug volledig in de houder is geduwd en de aardedraad de gloeiplug raakt.

  • Plaats nu het geheel weer terug in de barbecue en bevestig deze met de bijbehorende schroef. Zorg ervoor dat de gloeiplug goed geïnstalleerd is door te controleren dat deze goed zichtbaar is vanuit de brandpot in de Cook Box. Ook moet deze onderin door het rooster van de pellets gaan zodat deze goed zal werken. Gebruik de afbeeldingen als referentiemateriaal.

  • Sluit nu de stroomverbinding weer aan door het plastic koppelstuk aan te sluiten met de bedrading in de SmokeFire.
  • Maak het achterpaneel vast met behulp van de vier schroeven.
  • Plaats nu de Heat Baffle, Heat Diffuser, Flavorizer bars en roosters terug in de Cook Box.
  • Sluit de SmokeFire weer aan door de stekker aan de sluiten onder het pellet reservoir en het uiteinde in een stopcontact te steken.
  • Zet de barbecue aan en reset de gloeiplug via de instellingen op de console.

 

Hoe kan ik zien of mijn Gloeiplug goed is aangesloten?

Goed:

Fout; aardedraad niet aangesloten:

Fout; Gloeiplug niet goed in de houder gedrukt:

Waarom krijg ik elke keer een melding dat ik mijn gloeiplug moet vervangen?

Als je grill naar behoren werkt en je de gloeiplug oranje ziet worden bij gebruik is er niets aan de hand. Je kan in de computer gewoon aangeven dat je de gloeiplug hebt vervangen.

Menu > Glow Plug Replacement > Confirm Replacement

Als je ziet dat de gloeiplug helemaal niet werkt (en dus ook niet van kleur verandert) is het belangrijk de gloeiplug te vervangen.

Waarom zie ik veel meer vlammen en rook bij het opnieuw aanzetten van de SmokeFire?

Het is normaal dat de SmokeFire bij het opnieuw opstarten even flink aansteekt en een grotere vlam en/of meer rookvorming zal afgeven. Dit zal na een paar minuten minder worden.

Het koppelen met mijn SmokeFire via Bluetooth werkt niet.

Bij problemen met het koppelen raden we eerst altijd aan de hele barbecue uit te zetten. Doe dit met de fysieke knop. Wacht even (ongeveer 30 seconden) en zet de barbecue dan weer aan. Helpt dit niet, probeer dan de barbecue terug te zetten naar fabrieksinstellingen via het menu op de console.

Als het probleem nog niet verholpen is raden we aan contact met ons op te nemen.

Waarom werkt de display van mijn SmokeFire niet meer?

Als de display van de Weber Connect bevriest en nergens meer op kan reageren adviseren we de barbecue helemaal uit te zetten, even 30 seconden te wachten, en de grill dan weer aan te zetten.

Neem contact met ons op als de display nog steeds niet werkt.

Waarom bereikt mijn SmokeFire niet de temperatuur die ik heb ingesteld?

Het is belangrijk dat je de laatste versie van de Weber Connect hebt en de Soft- en Firmware volledig up-to-date is. Op deze pagina is te zien wat de laatste versie van de Weber Connect app is.

De kwaliteit van de pellets die je gebruikt kan ook invloed hebben op de prestaties van je SmokeFire. Voor het beste resultaat raden we de pellets van Weber aan.

Neem gerust contact met ons op als je er echt niet uit komt.

Waarom raden jullie alleen aan om Weber Pellets te gebruiken in combinatie met een SmokeFire?

De SmokeFire is ontworpen om optimaal te kunnen werken in combinatie met Weber Pellets. Andere soorten en merken houten pellets kunnen een afwijkende vorm of formaat hebben wat de resultaten en de prestaties van je grill kan beïnvloeden. Ook is het belangrijk dat je ‘verse’ pellets gebruikt omdat oudere pellets misschien al te veel vocht hebben opgenomen en de toevoer en prestatie van de hopper kunnen beïnvloeden.

Het valt me op dat de hitte in mijn SmokeFire ongelijk verdeeld is. Waar ligt dat aan?

Het is belangrijk dat een SmokeFire goed kan voorverwarmen met de deksel dicht voordat je begint met grillen. De hitte zal namelijk na het voorverwarmen goed kunnen verdelen over de gehele grill. Als de deksel constant opengedaan wordt zal de motor van de SmokeFire harder moeten werken wat veel invloed kan hebben op de constantheid van de temperatuur. Ook kunnen factoren buiten de barbecue zoals wind en regen invloed hebben op de hitte en de vlammen in je grill.

Waarom slaat de vlam in mijn SmokeFire over naar maar één kant?

De SmokeFire is ontworpen om zelf de juiste hoeveelheid hitte aan te passen om goed jouw ingestelde temperatuur te kunnen onderhouden. Als de deksel open is kan er bijvoorbeeld veel lucht bij één kant van de barbecue komen. Zodra de deksel weer dicht is zullen de vlammen weer stabiliseren en is het geheel in de barbecue weer constant.

Kan het weer de prestaties van mijn SmokeFire beïnvloeden?

Het is zeker mogelijk dat extreme weersomstandigheden de prestaties van je SmokeFire kunnen beïnvloeden. Als je zware windstoten ervaart is het te adviseren de barbecue om te draaien zodat de ventilatiegaten weg staan van de windrichting. Ook is het belangrijk de deksel zo veel mogelijk dicht te laten voor een zo goed mogelijk resultaat.

Waarom zie ik as in mijn Cook Box liggen?

De SmokeFire is ontworpen om as en vettige resten zo veel mogelijk naar beneden te begeleiden zodat dit ook zo min mogelijk op het eten terecht komt. Hout produceert van nature as als dit verbrand wordt, dus het is altijd mogelijk dat er iets achterblijft in of onder de Cook Box.

We raden aan om de brandpot en de Cook Box na het eerste gebruik even schoon te maken en alle as in de opvanglade te plaatsen met een Weber schraper.

We kunnen geen uitspraak doen over de vorming van as bij gebruik van pellets van een ander merk.

Waarom zie ik kleine brandende stukjes in mijn opvanglade?

Soms blijven er hele kleine stukjes van de pellets over die nog nagloeien en die kunnen in de opvanglade terecht komen. Dit is vergelijkbaar met het nagloeien wat je soms ziet in houtskoolbarbecue’s. Dit is niet gevaarlijk en je hoeft je hier geen zorgen over te maken. Maak de opvanglade als alles is afgekoeld wel netjes schoon.

Het lijkt wel alsof die box onderin de barbecue (Heat Baffle) aan het afbladderen is. Hoe kan dat?

Bij het verschepen van een SmokeFire wordt een beschermer aangebracht aan de Heat Baffle die op den duur zal verdwijnen. Dit is niet slecht voor de barbecue en heeft ook geen impact op de prestaties en het eindresultaat. Je kan de SmokeFire gewoon blijven gebruiken.

Waarom werkt de Display op de SmokeFire niet?

De display op de SmokeFire is een LCD scherm en kan in koudere weersomstandigheden even nodig hebben om goed op te warmen. We raden aan om de barbecue te verhitten (eventueel door gebruik te maken van de telefoon) en het dan nog eens te proberen.

Waarom zie ik condens aan de binnenkant van het pelletreservoir?

Door de hitte van de grill kan natuurlijk aanwezig vocht in de pellets verdampen. Dit kan zorgen voor condensatie in het pelletreservoir en de deksel, maar heeft geen invloed op de prestaties van de barbecue.

FEATURES

Het koppelen van een SmokeFire via Wi-Fi

  1. Zet de barbecue aan met de knop onder het pellet reservoir.
  2. Download de Weber Connect app via de App Store of de Play Store.
  3. Controleer of je telefoon een actieve WiFi verbinding heeft.
  4. Open de Weber Connect app en volg de instructies op het scherm.

Let op: het is belangrijk dat je binnen het bereik bent van het netwerkpunt of de WiFi Router. Je kan eventueel een signaalversterker gebruiken om het bereik groter te maken.

Het koppelen van een SmokeFire via Bluetooth

Let op: zorg ervoor dat je telefoon alle laatste updates heeft en goed werkt.

  1. Zet de barbecue aan met de knop onder het pellet reservoir.
  2. Download de Weber Connect app via de App Store of de Play Store.
  3. Controleer of de Bluetooth functie op je telefoon aanstaat.
  4. Open de Weber Connect app en volg de instructies op het scherm.

Wat is de ‘SmokeBoost’ functie?

De SmokeBoost functie van de SmokeFire is de manier om met een flinke portie kracht die heerlijke en onmiskenbare rokerige houtsmaak toe te voegen aan je gerechten. Deze rokerige smaken komen het best tot zijn recht bij koud en rauw vlees omdat deze het beste de rook opnemen. Wij raden dus aan de SmokeBoost functie in de eerste twee uur te gebruiken. De beste temperatuur om de mooie smaken van de pellets op te nemen is tussen de 70 en 95 graden Celsius.

Na het gebruik van de SmokeBoost kan je de temperatuur weer aanpassen naar wens om je gerechten tot in perfectie af te maken. Gebruik voor eventuele tips en aanbevelingen de Weber Connect app.

Wanneer kan ik de ‘SmokeBoost’ functie gebruiken?

De rokerige smaak van de SmokeBoost werkt het beste bij koud en rauw vlees. We raden daarom aan de SmokeBoost functie te gebruiken aan het begin in de eerste 1 tot 2 uur van je barbecue sessie. Geef de SmokeFire de tijd om op temperatuur te komen en stel na gebruik weer in naar de aanbevolen temperatuur.

Hoe gebruik ik de ‘SmokeBoost’ functie?

Je kan het beste de SmokeBoost aanzetten bij gerechten die Low&Slow bereid moeten worden. Denk daarbij aan een brisket, spare-ribs en bijvoorbeeld buikspek.

De rokerige smaak van de SmokeBoost werkt het beste bij koud en rauw vlees. Dan kunnen de smaken het beste intrekken. Bij het activeren van de SmokeBoost zal de SmokeFire automatisch naar een temperatuur tussen de 70 en 95 graden Celsius zakken. Dit is afhankelijk van de temperatuur buiten de barbecue. Geef de SmokeFire even te tijd om op deze temperatuur te komen en tel dit op bij de totale bereidingstijd. Reken hier ongeveer 20 minuten voor.

De SmokeBoost is te activeren door deze te activeren op de ingebouwde computer. We raden aan om na het gebruiken van de functie de temperatuur weer terug te zetten naar de aanbevolen instructies voor je gerecht om deze mooi af te maken. Gebruik de SmokeBoost functie niet langer dan 2 uur.

De SmokeBoost is ontworpen om echt lekkere smaken toe te voegen en kan niet als vervanging voor je normale bereiding dienen. We raden dan ook aan om de SmokeBoost functie niet langer dan twee uur achter elkaar te gebruiken. Vaak neemt het vlees ook niet veel meer rook op dan dat.

Hoe lang kan ik het beste de ‘SmokeBoost’ functie gebruiken?

De volgende gerechten krijgen de lekkerste smaken als je de SmokeBoost zo lang gebruikt:

Kip                         15-30 min.

Vis                          15-30 min.

Ribben                   1-2 uur

Brisket                  2 uur

Buikspek               2 uur

Kan ik de ‘Smokeboost’ functie aan het einde van mijn sessie gebruiken voor een lekkere smaak?

De rokerige smaak van de SmokeBoost werkt het beste bij koud en rauw vlees. We raden daarom aan de SmokeBoost functie te gebruiken aan het begin in de eerste 1 tot 2 uur van je barbecue sessie. Geef de SmokeFire de tijd om op temperatuur te komen en stel na gebruik weer in naar de aanbevolen temperatuur.

Op welke temperatuur staat de ‘SmokeBoost’ standaard ingesteld?

Met de laatste update in de app is de temperatuur van de SmokeBoost aangepast. Dit is veranderd om de beste rooksmaak vanuit de pellet blends te kunnen garanderen. Op dit moment zal de SmokeBoost een temperatuur halen tussen de 70 en 95 graden Celsius, en dit is afhankelijk van de temperatuur buiten.

De rokerige smaak van de SmokeBoost werkt het beste bij koud en rauw vlees. We raden daarom aan de SmokeBoost functie te gebruiken aan het begin in de eerste 1 tot 2 uur van je barbecue sessie. Geef de SmokeFire de tijd om op temperatuur te komen en stel na gebruik weer in naar de aanbevolen temperatuur. Zodra de kerntemperatuur van het vlees rond de 60 graden is zal deze geen rook meer op kunnen nemen.

Ik heb de SmokeBoost gebruikt, maar mijn eten smaakt helemaal niet anders. Hoe kan dat?

De rokerige smaak van de SmokeBoost werkt het beste bij koud en rauw vlees. We raden daarom aan de SmokeBoost functie te gebruiken aan het begin in de eerste 1 tot 2 uur van je barbecue sessie. Geef de SmokeFire de tijd om op temperatuur te komen en stel na gebruik weer in naar de aanbevolen temperatuur. Zodra de kerntemperatuur van het vlees rond de 60 graden is zal deze geen rook meer op kunnen nemen.

Ik heb de SmokeBoost aangezet en de hele temperatuur in mijn SmokeFire is nu van slag. Hoe kan dat?

Voor de beste resultaten raden we aan de SmokeBoost aan het begin van je sessie, de eerste 1 tot 2 uur, toe te passen. SmokeBoost laat de temperatuur in de barbecue drastisch dalen zodat je de perfecte rokerige smaak kan laten ontwaken. Als je de SmokeBoost gebruikt als je midden in je sessie zit zal dit dus drastische gevolgen hebben voor je bereidingstijd en temperatuur.

Kan ik mijn SmokeFire buiten laten staan?

De Weber Connect Console is waterproof en kan buiten blijven staan. We raden wel aan om een geschikte hoes te gebruiken om de barbecue zo veel mogelijk te beschermen voor de elementen.

Hoe kan ik de temperatuur van de SmokeFire aanpassen via mijn Smartphone?

Open de Weber Connect app en zorg ervoor dat deze gekoppeld is met de SmokeFire.

Dashboard > Grill Instellingen > Stel kerntemperatuur in

Hoe kan ik de SmokeFire uitzetten met mijn Smartphone?

Open de Weber Connect app en zorg ervoor dat deze gekoppeld is met de SmokeFire.

Dashboard > Grill Instellingen > Uitzetten

Hoe kan ik weten of mijn SmokeFire correct is afgesloten op afstand?

Je krijgt een melding op je telefoon via de Weber Connect app zodra de afsluitprocedure in gang is gezet. Daarna krijg je nog een melding als deze afsluitprocedure correct is afgerond.

Is het wel veilig om de temperatuur van mijn SmokeFire in te stellen via mijn Smartphone?

Ja, absoluut! Dit is net zo veilig als het instellen en aanpassen van de temperatuur op de console van de SmokeFire zelf. Je krijgt duidelijk de status en eventuele updates te zien op je telefoon.